|
Dépôt Institutionnel de l'Université Ferhat ABBAS - Sétif 1 >
Faculté des Sciences Economiques, Commerciales et des Sciences de Gestion >
كلية الحقوق والعلوم السياسية >
Mémoires de master >
Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-setif.dz:8888/jspui/handle/123456789/6491
|
| Titre: | مساهمة منصة E-recoursفي تسريع معالجة ملفات الحوادث في شركات التـأمين |
| Autre(s) titre(s): | دراسة حالة شركة Alliance Assurance- |
| Auteur(s): | خادر, سامية رفيدة عبداللاوي, كوثر |
| Mots-clés: | منصة E-recours، تكنولوجيا التأمين، نظام ERP، معالجة ملفات الحوادث E-recours platform, Insurance Technology, ERP System, Accident File processing |
| Date de publication: | 18-nov-2025 |
| Collection/Numéro: | مذكرات ماستر كلية العلوم الاقتصادية; |
| Résumé: | تهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على مساهمة منصة E-recours في تسريع معالجة ملفات الحوادث داخل شركات التأمين الجزائرية، مع التركيز على حالة شركة Alliance Assurance كدراسة تطبيقية. مركزة في ذلك على الحد من التأخير والتكاليف المرتبطة بالطرق التقليدية في معالجة ملفات الحوادث. اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، من خلال اتباع التقنيات الحديثة ولا سيما نظام تخطيط موارد المؤسسات (ERP)،في رقمنة وتبسيط الإجراءات التأمينية بالتحديد الاعتماد على منصة E-recours كأداة مستهدفة ضمن أطر تكنولوجيا التأمين. أين أظهرت نتائج الدراسة أن اعتماد منصة E-recours ساهم بشكل ملحوظ في تحسين معالجة ملفات الحوادث، من خلال تقليص آجال التسوية، والرفع من وتيرة المعالجة للملفات سواء من حيث العدد والزمن.
Summary:
This study aims to explore the role of the E-recours platform in accelerating the processing of accident files within Algerian insurance companies, focusing on the case of Alliance Assurance as a case study. The study focuses on reducing the delays and costs associated with traditional methods of processing accident files. The study adopted a descriptive and analytical approach, through the adoption of modern technologies, particularly the Enterprise Resource Planning (ERP) system, in the digitization and simplification of insurance procedures, specifically relying on the E-recours platform as a targeted tool within the insurance technology frameworks. The results of the study showed that the adoption of the E-recours platform contributed significantly to improving the processing of accident files, by reducing settlement times, and increasing the pace of processing files in terms of both number and time. |
| URI/URL: | http://dspace.univ-setif.dz:8888/jspui/handle/123456789/6491 |
| ISSN: | TH/M5255 |
| Collection(s) : | Mémoires de master
|
Fichier(s) constituant ce document :
|
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.
|